Web Tasarımcıları için En İyi 4 SEO Araçları

No Comments

SEO araçları arasında çok fazla çakışma var, bu yüzden hangisinin en iyi olduğunu bulmak çok zor olabilir. İşleri basitleştirmek için tasarım iş akışınızla sorunsuz bir şekilde entegre olacak ve bütçenizi bozmayacak 4 SEO aracını seçtim.

Web tasarım araç kutunuzda zaten bir ton araç var, bu yüzden bu yazıyı metin yazarları ve SEO uzmanları için yaptığım gibi yazmaya isteksizim. Neden? Aslında, iş akışınıza ekleyebileceğiniz düzinelerce SEO aracı olduğu için. Müşterilere, web sitelerinin kazanmak istedikleri her anahtar kelime için arama sonuçlarında # 1’e gideceğine dair söz vermedikçe, hayatınıza bu tür karmaşıklığı eklemek için bir neden yoktur.

Bununla birlikte, SEO’yu tamamen göz ardı edemezsiniz. Hiç kimse bir web barındırma planı, etki alanı adı ve profesyonel web tasarım hizmetleri için para dışarı kabuk ve sonuçta sonuç beklemeyecek. Ancak müşterinizin web sitesi olası satışları ve satışları yakalamaya başlamadan önce organik arama trafiğine ihtiyaç duyar; bu nedenle size yardımcı olacak bazı SEO araçlarına ve stratejilerine ihtiyacınız olacaktır.

Bugün, web tasarımcıları için en iyi SEO araçlarını tanıtacağım.

Moz: En İyi Premium SEO Aracı

Premium SEO araçları söz konusu olduğunda gerçekten çok iyi bir rekabet var, ancak Moz web tasarımcıları söz konusu olduğunda açık kazanıyor.

Moz - one of the best SEO Tools for web designers

SEO for Moz’u kullanmanın harika yanlarından biri, ücretsiz bir araç kutusuyla birlikte gelmesidir. Arama motoru optimizasyonu için bir girişe ihtiyacınız olsun veya sadece denemek için premium bir SEO aracı vermek istiyorsanız, araç kutusu hile yapacaktır.

Ücretsiz Moz araçlarıyla aşağıdakileri yapabilirsiniz:

Olası anahtar kelimeleri araştırın;
Alan adınızın sıralanabilirliğini analiz edin;
Mevcut anahtar kelimelerinizi (normal ve markalı) inceleyin;
Öne çıkan snippet’leri, geri bağlantıları ve daha fazlasını kazanıp kazanmadığınızı görün;
Yarışmanın web sitesinde ve sıralama anahtar kelimelerinde arama yapın.

Tabii ki, Moz Pro’ya yükseltme yaparsanız, daha güçlü SEO araçlarına erişirsiniz, örneğin:

Teknik web sitesi denetimleri;
Backlink analizi;
Eksik anahtar kelime fırsatları;
Yerel SEO stratejileri;
Masaüstü, mobil ve yerel için SERP sıralamaları.

Ve hepsi sezgisel bir gösterge tablosunda düzenlenmiştir.

Yarışma Hakkında Bir Söz

Mangooller, Ahrefs ve SEMrush, daha üst düzey web siteleri oluşturmaya ve müşteriler için SEO teklifinizi artırmaya çalışıyorsanız harika seçeneklerdir. Ancak, bunların hepsi gerçekten premium çözümlerdir, bu nedenle bu oynatmak için ödeme araçlarının sunduğu her özelliği kullanmaya hazır değilseniz, cüzdanınızı onlar için açmaya değmez.

Ubersuggest: En İyi Ücretsiz SEO Aracı

Muhtemelen önde gelen SEO araçlarından herhangi birinin ücretsiz olup olmadığını merak ediyorsunuz. Birkaç tane var, ancak Neil Patel’in Ubersuggest çöpün en iyisi.

Ubersuggest

Bu araç hakkında gerçekten güzel olan şey, kullanımı yeterince basit olsa da, sizin için birkaç şekilde çalıştırabilirsiniz.

Örneğin, mevcut müşterilerin web sitelerini incelemek için site denetim aracını kullanabilirsiniz. Bir konuşma başlatıcısı arıyorsanız, bu sizin biletiniz olabilir. Web sitelerinin SEO açısından ne kadar iyi veya kötü bir şekilde yapıldığına dair fikirleriniz olacak, nasıl geliştirilebileceğine dair öneriler alacak ve hatta site hızı

Bu aracı temel anahtar kelime araştırması ve önerileri için de kullanabilirsiniz; bu, özellikle önceki planlama aşamalarında yardımcı olur. Veya bir sonraki seviyeye taşıyın ve müşterilerinizin rekabetçi pazarlarında neler olup bittiğini değerlendirin.

Yoast: En İyi WordPress SEO Aracı

WordPress kullanarak web siteleri tasarlayanlarınız için Yoast olmazsa olmaz bir SEO eklentisidir.

Yoast Analysis Results

Yoast, anahtar kelime planlaması veya backlink izleme konusunda yardımcı olmasa da, web tasarımcılarının ve yazarlarının arama motoru optimizasyonlarını sayfa sayfa geliştirmelerine olanak tanır.

Her gönderi veya sayfaya bir odak anahtar sözcüğü, başlık etiketi ve meta açıklama atamanıza olanak tanır;
Google arama snippet’inizi masaüstü ve mobil cihazlarda önizlemenize olanak tanıyarak her şeyin uygun olduğundan ve öne çıkan bir resmin mevcut olduğundan emin olmanızı sağlar;
Sayfanızı anahtar kelimenizde ne kadar iyi optimize edildiğine göre puanlar;
Sayfanızı metin uzunluğu, resim alt öznitelikleri, dahili bağlantılar vb.Gibi diğer SEO faktörlerinde puanlar;
Sayfanızı okunabilirlik konusunda da puanlar.

Bir web tasarımcısı olarak Yoast ile yapabileceğiniz daha çok şey var. Site haritaları oluşturmak, özel Açık Grafik ve Twitter Kartı etiketleri oluşturmak ve hatta sitenizin arama meta verilerinin yazılmasını otomatikleştirmek için kullanabilirsiniz.

Google Arama Konsolu: En İyi Analytics SEO Aracı

Google Analytics’i, önemli web sitesi metriklerini incelemek ve gelecekteki tasarım geliştirmeleri için veri bilinçli kararlar vermek için zaten kullanıyorsunuz. Ancak, Google Search Console verilerini Google Analytics gösterge tablonuza da ekleyebileceğinizi biliyor muydunuz?

Google Analytics

Buradan, aşağıdakiler üzerine veri çekebilirsiniz:

Açılış sayfası trafiği ve performansı;
Coğrafi spesifik veriler;
Cihaza özgü veriler;
Arama sorguları ve tıklama oranları.

Bununla birlikte, Google Analytics, kullanıcılarına web’de izlediği aramaya özgü tüm verileri sağlama konusunda yetersiz kalmaktadır, bu nedenle Google Arama Konsolu’nu SEO araçları listenize eklemelisiniz.

Google Search Console Dashboard

Bu gösterge tablosundan şunları yapabilirsiniz:

XML site haritalarınızı Google’a gönderin;
Mobil kullanılabilirliği ve hataları kontrol edin;
Güvenlik veya hız sorunlarını hızla tarayın (hız şu anda beta sürümündedir);
Sayfaya özgü gösterimleri, sıralamaları ve tıklama dönüşümlerini inceleyin;
Dahili bağlantıları, geri bağlantıları, en iyi bağlantı veren web sitelerini ve size geri dönmek için kullandıkları metni izleyin.

Bu araç mutlaka arama optimizasyonu stratejinizi planlamanıza yardımcı olmasa da, sıkı çalışmanızın neden işe yaramadığını gidermek istediğinizde gitmek için iyi bir yerdir.

Web Tasarımcılarının Kullanması Gereken Diğer SEO Araçları

SEO’da sadece bağlantı kurma ve anahtar kelime optimizasyonundan daha fazlası var. Google, bir web sitesinin sıralamasını belirlerken başka güven ve yetki sinyalleri de arar. Ve bir web tasarımcısı olarak, SEO’nun bu tarafını ele almak için en iyi konumdasınız.

Yukarıdakilere ek olarak kullanmanız gereken SEO araçlarından bazıları şunlardır:

SSL Sertifikası: Bir web sitesi HTTP üzerindeyse, bu otomatik bir cezadır. Bu nedenle, web sitelerinizde bir SSL sertifikası yüklü olduğundan emin olun;
Hızlı Hosting: Site hızı şeylerin şeması büyük bir anlaşma – ve web hosting planı ve sağlayıcı kalitesi ile başlar. Bunu yapmak mantıklı olduğunda, bir CDN ve önbellek eklentisi ile hostinginizi güçlendirin;
Görüntü Sıkıştırma Aracı: Tüm değerleri için, görüntüler web tasarımcıları için çok üzüntüye neden olabilir. Her görüntüyü TinyJPG gibi bir sıkıştırma aracıyla çalıştırarak, boyutlarının web sitenizin sıralamasını daraltmasını önleyebilirsiniz.

Ve elbette, her zaman yüksek kaliteli tasarım araçları kullandığınızdan ve mobil ilk standartlara uyduğunuzdan emin olun. Bir web sitesi modası geçmiş gibi göründüğünde, kötü çalışıyorsa ve düzgün bir şekilde yönetilmediğinde, Google ve ziyaretçileriniz bundan haberdar olacaktır.

Bu blog hakkında

Müşterilerimizin çeşitli kilit alanlarda mükemmel sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

 

Ücretsiz fiyat teklifi isteyin

Rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile, web sitelerinin organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmasına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogda Daha Fazlası

Bir Yorum Yazın