E-posta Kişiselleştirme: Daha İyi Katılımın Sırrı

No Comments

Pazarlamacıların karşılaştığı mücadelelerden biri, insanları kendilerine hitap edecek şekilde hedeflemek için doğru mesajı tam olarak doğru zamanda nasıl göndereceğidir. Sorunu çözmek için işletmelerin kendilerini yeni teknolojiler ve kişiselleştirme gücü ile tanıştırmaları gerekir.

Geçtiğimiz birkaç yıl içinde, bildiğimiz gibi dijital pazarlama, geçmişin geleneksel pazarlamasından farklı olarak çok sayıda değişikliğe uğradı. Daha spesifik olarak, yapay zeka ve makine öğreniminin kullanılması, işletmelerin pazarlama kampanyalarını hassaslaştırmalarını sağladı ve müşteriyi operasyonlarının merkezine yerleştirdi.

Bir kanal olarak, e-posta en iyi yatırım getirisine sahip olduğunu kanıtladı …

Bununla birlikte, bir müşterinin dikkatini çekmek için fiziksel olarak orada olmadan dikkatini nasıl çekebilir ve onlara işinizin zamanını ve parasını geçirmek için doğru yer olduğunu nasıl gösterebilirsiniz? Tüketicilere meçhul bir marka olmadığınızı göstermek için en iyi müttefiklerinizden biri, e-posta pazarlamasından başka bir şey değildir.

Bir kanal olarak, e-posta sadece modern tüketiciler için uygun olmayıp aynı zamanda en iyi yatırım getirisine sahip olduğunu kanıtlamıştır; Üzerinde harcadığınız her 1 $ için 55 $.

Posta kampanyalarınız gerçekten de etkili potansiyel satış geliştirme araçlarıdır, ancak kitlenizi son derece kişiselleştirilmiş mesajlarla hedeflemezseniz her şey boşuna olacaktır.

 

Hiper Kişiselleştirme Hakkında?

E-postalarınızdaki basit bir ad etkili olabilir, ancak pazarlama geliştikçe abonelerinizin dikkatini çekmek yeterli olmayacaktır.

Bunun için işletmeler, kitlelerinin teşviklerini tıklamaları ve iş geliştirmelerini teşvik etmeleri için yeni yollar keşfetmeye çalıştı. SmarterHQ tarafından yapılan bir ankete göre, tüketicilerin% 72’si artık yalnızca kendi çıkarlarına göre uyarlanmış pazarlama ile meşgul olduklarını söylüyor.

Tüketicilerin% 72’si artık yalnızca ilgi alanlarına göre uyarlanmış pazarlama ile meşgul olduklarını söylüyor

Bu tüketici eğilimi, hiper kişiselleştirme adı verilen yeni bir kişiselleştirme biçimi yarattı.

Hiper kişiselleştirme, her müşterinin ihtiyaçlarına göre uyarlanacak daha kişiselleştirilmiş öneriler ve mesajlar sağlamak için verilerden yararlanır.

Bu gelişmiş kişiselleştirme formu sayesinde, müşteri deneyimini geliştirebilir ve beklentilerinizi artırabilir ve pazarlama ve satış hunilerinizde bir adım daha ileri gidebilirsiniz.

Hiper kişiselleştirmeyi mümkün kılmak için AI ve verilerin gücünden yararlanmanız gerekir. Ancak bunu yapmadan önce, müşteri verilerini nasıl toplayacağınızı bilmeniz ve ardından yapay zeka ve makine öğrenimi yoluyla nasıl kullanacağınızı bilmeniz gerekir.

Müşteri Verilerini Toplama

Pazarlamanızı kişiselleştirmenin ilk adımı, ne tür veriler toplamanız gerektiğine ve buna neden ihtiyacınız olduğuna karar vermektir. Özellikle GSYİH düzenlemeleri ortaya çıktıktan ve tüketicilerin veri gizliliği konusundaki endişeleri arttıktan sonra.

Aşağıda, ziyaretçileri gizlilik politikaları hakkında tamamen şeffaf bir şekilde bilgilendiren Bulgari’nin web sitesinden bir örnek verilmiştir:

privacy

Bu çerez politikası tam buradadır, kaydolmadan önce bir markanın web sitesini görüntülerken bilmeniz gereken her şeyi içerir.

Web sitesi sadece çerez kullanımını kabul etmekle kalmayıp aynı zamanda olası müşteriye bunun neden olduğunu gözden geçirmek için bir fırsat da sunduğundan, potansiyel müşterilerinizi yarasadan hemen güvende hissetmelerini sağlayacaktır.

Elbette, bir potansiyel müşteriden ihtiyaç duyabileceğiniz verilerle ilgili herhangi bir kural kümesi yoktur. Herhangi bir şey olabilir.

Artık gizlilik politikanızı netleştirdiğinize göre ziyaretçilerinizin bilgilerini toplamaya başlamanın zamanı geldi. Bu durumda Bulgari, ziyaretçilerinin e-postalarını yakalamak için etkili bir form oluşturdu ve aynı zamanda bültenlerini açma ve tıklama oranlarını artıracak değerli bilgiler topladı:

bulgari

Abonelerinizi Bölümlere Ayırma

Formlarınıza doğru giriş alanları eklemek, yeni abonelerinize bilgileriyle ne yapacağınız konusunda bir fikir verecektir.

Bulgari’in formu, kitlesinin tercihlerine ilişkin bilgi toplamak için tüm doğru alanları içeren harika bir örnektir.

Potansiyel müşterileriniz CTA’nızı tıklayıp posta listenize katıldıktan sonra, her bir aboneyi ilgi alanlarına ve tercihlerine göre segmentlere ayırmaya başlayabilirsiniz.

Segmentasyon, e-posta içeriğinizi kişiselleştirmek ve kitlenizi sadık müşterilere dönüştürecek özel içerik sunmak için en etkili uygulamalardan biridir.

Örneğin, demografik segmentasyon, kadın ve erkek aboneleriniz için benzersiz kampanyalar oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Ardından, e-posta içeriğini ilgi alanlarına göre kişiselleştirmek için ayrı ayrı verilerini kullanabilirsiniz.

Bununla birlikte, kitlenizi bölümlere ayırmak, hiper-kişiselleştirmeyi başarmanın sadece bir başlangıcıdır.

AI’nın gücünden yararlanmak, kitlenizi tıklamaya ve daha fazla satın almaya ikna edecek şaşırtıcı e-posta kampanyaları şeklinde kişiselleştirilmiş ürün önerileri sunmanıza yardımcı olacaktır.

Müşteri Verilerini Doğru Şekilde Kullanma

Bilmeniz gereken ilk şey, AI’nın hiper kişiselleştirmeyi nasıl sağladığını. Temel olarak, pazarlama faaliyetlerinizi geliştirmek için verileri tam olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Makineler, insanlar gibi öğrenir. Makineye veri besleyerek ve daha fazla senaryo ekleyerek, platforma senaryoları ayırt etmeyi ve kalıpları daha hızlı ve daha doğru bir şekilde bulmayı öğretiyorsunuz.

Daha da önemlisi, makineye geçmiş “satın alımları” bağlaması ve bir pazarlama ekibi için öneriler getirmesi öğretilir.

Temel olarak, makine ne kadar çok veriyi geçirirse, o kadar çok senaryo ortaya çıkarabilir ve daha fazla potansiyel müşteriyle bağlantı kurabilir. Bu, pazarlamacılar tarafından oluşturulan geleneksel alıcı personalarından daha doğru olacak benzersiz bir alıcı personeline yol açacaktır.

Sonunda, AI aracılığıyla oluşturduğunuz kişiler, kişiye özel çözümler sunabilecek ve kitlenizin her bir segmentinin genel duygusuna hitap edebilecek.

Kişilerinizi oluşturduğunuza ve listenizdeki hangi segmentin ürünlerinizle ilgilendiğini bildiğinize göre, promosyon içeriğinizi daha etkili bir şekilde kullanabilirsiniz.

Aşağıda, kişiselleştirilmiş bir çapraz satış e-postası bulmak için müşterinin önceki satın alma verilerini kullanan Matalan’dan bir örnek verilmiştir:

matalan

Hiper kişiselleştirilmiş bir e-posta ile kitlenizi daha doğru bir şekilde hedefleyebilirsiniz.

Verilerin kullanımı, kişiselleştirilecek ve özel olarak hazırlanacak daha fazla mesaj oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Böylece, bunları AI tarafından oluşturulan kullanıcı personeline uyguladığınızda, müşteri yaşam döngüsü pazarlama çabalarınızı etkili bir şekilde artıracaksınız.

Paket servisi

Yapay zekayı ve verileri doğru kullanırsanız, AI’nın sosyal medya verileri, katılım yoluyla kişilerin en çok ilgilendiği içeriği izleyebildiğini ve izleyebildiğini görerek satırda bire bir içerik sağlayabileceksiniz. veri vb.

Bu, pazarlamacıların yeni potansiyel müşterileriniz için hem değerli hem de ilgi çekici olacak inanılmaz içerikler oluşturmalarına yardımcı olacaktır.

Dahası, kişiselleştirme, pazarlama ekiplerinin doğal hissettirecek bir şeyler oluşturmalarını sağlayarak kitlenizi CTA’larınızı tıklamaya ve pazarlama dönüşüm huninizde bir adım daha aşağı taşımaya teşvik edecektir.

Bu blog hakkında

Müşterilerimizin çeşitli kilit alanlarda mükemmel sonuçlar elde etmelerine yardımcı olmaya odaklanan bir dijital pazarlama şirketiyiz.

 

Ücretsiz fiyat teklifi isteyin

Rekabetçi anahtar kelimeler söz konusu olduğunda bile, web sitelerinin organik arama puanlarını önemli ölçüde artırmasına yardımcı olan profesyonel SEO hizmetleri sunuyoruz.

Blogda Daha Fazlası

Bir Yorum Yazın